Iskolai fejlesztés alsó és felső tagozatosoknak
Az iskolában leggyakrabban előforduló nehézségek az olvasási, írási, számolási problémák. Olvasásnál betűtévesztés, szövegértési nehézségek, lassú tempó, írásnál ugyancsak betűtévesztések, rendezettlen íráskép, helyesírási nehézségek, számolásnál kézen számol, nem tudja megjegyezni a szorzótáblát, nem érti a szöveges feladatokat. Vannak gyerekek, akiket már diagnosztizáltak, diszlexia, diszkalkulia stb..
Diagnosztika
A nevelési tanácsadókban általánosan használt vizsgálati eljárást alkalmazom. A cél, nem csak egy diagnózis felállítása, hanem a mögöttes okok feltárása is (vizuális észlelés, emlékezet, szókincs, beszédészlelés és -értés, verbális emlékezet, szerialitás, nagymozgások, dominanciák, figyelem), hiszen ez jelenti a terápia alapját.
Fejlesztés
A fejlesztés a vizsgálati eredmények alapján egyénre szabott. A foglalkozásokon fejlesztőjátékokkal, eszközökkel, hanganyagokkal és speciális feladatlapokkal dolgozom. Célom, hogy a terápia alatt sikerélményt nyújtsak a gyerekeknek.
Néhány fejlesztő eszköz, amit alkalmazok.